MASA ITU AMANAH & PELABURAN…


Teks : Noor Azzah Mohd Yusof

Beberapa hari kebelakangan ini, terasa amat penat. Seharian bekerja, pulang ke rumah mengurus rumahtangga. Bayi dalam kandungan kini berusia 6 bulan. Perubahan fizikal yang ketara, juga pergerakan terbatas. Walau pun begitu kerja rumah tetap dilakukan. Suami banyak membantu meringankan tugasan di rumah biarpun ada ketikanya dia tiada di rumah disebabkan urusan dan tanggungjawab lain. Terima kasih dan penghargaan buat suami yang sentiasa memahami dan melakukan yang terbaik buat diri ini dan keluarga.

Apa pun pengurusan masa amat penting dalam rumahtangga. Apatah lagi bagi seorang suri rumah yang bekerja samada makan gaji atau pun bekerja sendiri. Masa itu adalah amanah buat kita. Iaitu cara kita mengurus masa dan menyelesaikan tugasan dan tanggungjawab pada tempoh  atau masa yang sepatutnya. Jika kita gagal melaksanakannya dengan baik, ini bermakna kita telah berhutang. Masa berlalu pantas meninggalkan kita. Setiap kali tugasan atau tanggungjawab yang ditinggalkan dan tertunggak, hutang juga bertambah. HUTANG sama erti KERUGIAN.  Berapa ramai antara kita BERHUTANG DENGAN MASA??? Alangkah baiknya HUTANG itu digantikan dengan PELABURAN!!! Kita tidak dapat mengembalikan putaran waktu melainkan hanya dengan rasa penyesalan. Urus masa dengan sebaiknya. Ianya adalah amanah yang amat mahal buat kita. Apa yang kita lakukan hari ini adalah pelaburan di masa hadapan. Masih belum terlambat untuk memulakan. Yang penting niat, usaha dan tekad tawakkal kepada Allah. PELABURAN BIJAK, MENGURUS MASA DEPAN yang CEMERLANG…
 ---------------------------------------------------------------------------------------------------
Bonus untuk wanita hebat di luar sana  : Dapatkan Ebook Super WAHM, Super Mom sebagai panduan. Pelbagai topik dibincangkan ; antaranya :

Bab 5: Tips sukses urus masa
5.1 Pengurusan masa untuk wanita
5.2  Ibu super sibuk, tips terapi diri
5.3 Urus masa keluarga
5.3 Sibuk yang fleksibel

Bab 6 : Tips urus tenaga super mama
6.1 Tenangkan diri, jangan stress, stres!
6.2 Fokus kepada matlamat
6.3 Rawat dan rehat

Bab 7:  Tips urus rumah tangga
7.1 Mengawal semangat yang teruk
7.2 Perlukah pembantu rumah?
7.2 Cari kelainan untuk segarkan urusan rumahtangga
7.3 Kelaziman surirumah yang menyeronokkan

Banyak lagi topik menarik yang dibincangkan. Miliki sekarang!



Ebook Super WAHM, Super Mom, 
HANYA RM25 

Berminat boleh hubungi :

Emel : noorazzahyusof@gmail.com
sms / wstapp : 012-6343413 (Azzah)

Comments