Teks : Noor Azzah
Mohd Yusof
Gambar : Ebook ABDR
Syukur Alhamdulillah. Segala puji
bagi Allah.
Ruang dan peluang yang ada sebaiknya
digunakan bagi mendalami ilmu, kemahiran dan pengalaman yang bermanfaat. Moga
kehidupan seterusnya dilalui dengan penuh bermakna.
E-book Rahsia Khidmat Pelanggan
Online merupakan buah tangan dari penulis Pn. Masayu Ahmad selaku pengasas Akademi
Bekerja di Rumah (ABDR). Saya sangat bersetuju dengan idea penulis betapa
pentingnya khidmat pelanggan dalam memasarkan sesuatu produk. Bagi usahawan
terutamanya online perlu bijak menawan hati pelanggan bukan disebabkan tipu
helah untuk mengaut keuntungan. Akan tetapi etika yang perlu ada sebagai
seorang usahawan online. Tanpa adanya pelanggan, bisnes yang dijalankan tidak
mungkin berhasil.
Saya sendiri adalah pelanggan tegar
online. Kebanyakan barangan saya perolehi melalui belian secara online. Walaupun
melibatkan kos penghantaran, ianya tetap berbaloi. Saya boleh memilih barangan
yang diperlukan secara mudah, menjimatkan masa dan tenaga serta dilakukan dalam
waktu yang santai. Faktor utama saya membuat ulangan pembelian online
disebabkan perkhidmatan pelanggan yang baik dan juga barang yang dipesan tiba
seperti yang dimaklumkan dan berkeadaan baik. Walaubagaimana pun ada juga
usahawan online yang tidak prihatin dengan khidmat pelanggan, mengambil sikap
sambil lewa atas pesanan pelanggan.
Terbitnya naskah e-book ini diharap dapat membantu para usahawan online yang baru dalam bidang ini. Seterusnya memberi input kepada usahawan sedia ada untuk ‘upgrade’ khidmat pelanggan bagi memastikan bisnes mendapat tempat di hati pelanggan. Promosi gila-gila pun tiada maknanya jika khidmat pelanggan hancur. Pelanggan akan mudah membeli sekiranya mereka berpuashati, secara tidak langsung membuka ruang dan peluang kepada pasaran yang lebih luas juga pulangan yang berganda.
Terbitnya naskah e-book ini diharap dapat membantu para usahawan online yang baru dalam bidang ini. Seterusnya memberi input kepada usahawan sedia ada untuk ‘upgrade’ khidmat pelanggan bagi memastikan bisnes mendapat tempat di hati pelanggan. Promosi gila-gila pun tiada maknanya jika khidmat pelanggan hancur. Pelanggan akan mudah membeli sekiranya mereka berpuashati, secara tidak langsung membuka ruang dan peluang kepada pasaran yang lebih luas juga pulangan yang berganda.
=========================================================
Pendaftaran untuk kelas online dibuka setiap hari. Bergabung dengan kami 830 blog,
kami mara 1000 penyertaan akhir tahun ini. Insya Allah.
Akademi Bekerja Di Rumah menawarkan kelas-kelas berikut :
1. Kelas asas blog dan penulisan.
2. Kelas asas blog, fan page dan mula bisnes.
- produk sendiri
- dropship makanan sunnah
- dropship telekung solat
- dropship produk makanan
- dropship produk islami
3. Kelas asas blog dan penulisan kreatif.
4. Kelas beriklan mudah.my.
5. Kelas asas urus akaun wahm/soho-daftar (bengkel offline 11/10/14)
6. Kelas penulisan ebook pertama - online dan offline
7. Pendaftaran pengurus online
8. Kelas asas wordpress
2. Kelas asas blog, fan page dan mula bisnes.
- produk sendiri
- dropship makanan sunnah
- dropship telekung solat
- dropship produk makanan
- dropship produk islami
3. Kelas asas blog dan penulisan kreatif.
4. Kelas beriklan mudah.my.
5. Kelas asas urus akaun wahm/soho-daftar (bengkel offline 11/10/14)
6. Kelas penulisan ebook pertama - online dan offline
7. Pendaftaran pengurus online
8. Kelas asas wordpress
Servis yang kami ada:
1. Tempahan blog bisnes - 5-7 hari siap
2. Beriklan di SOHO Directory juga bersama pautan kami lebih 830 blog
Bila sudah sedia untuk sertai ABDR, boleh hubungi saya.
Pengurus Online ABDR
Noor Azzah Mohd Yusof
012-6343413
noorazzahyusof@gmail.com
Comments
Post a Comment